Zaznacz stronę

Jaka nazwa dla firmy?

Działania marketingowe zaczynają się na długo przed punktem, w którym powstaje konkretna usługa lub produkt. W wielu przypadkach tworzenie konceptu implikuje potrzebę wykreowania nazwy własnej planowanego przedsięwzięcia. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku nazwy firmy. Przechodzimy do sedna – jaka powinna być nazwa firmy? Niezależnie od tego, jaką nazwę wybierzesz, to nazwa ta będzie odzwierciedlała ducha Twojej organizacji. Oto kilka podstawowych elementów, na które warto zwrócić uwagę:

  1. ORYGINALNOŚĆ – nazwa, którą wybierzesz powinna być oryginalna i to z wielu powodów, ale najważniejsze motywowane jest słynnym powiedzeniem „wyróżnij się, albo zgiń”.
  2. WOLNA DOMENA – powinieneś wybrać nazwę, dla której znajdziesz także wolną domenę – Twoja strona internetowa to jak adres siedziby Twojej firmy. Jeśli prowadzisz sprzedaż ekskluzywnych pojazdów, nie chciałbyś, aby Twoi klienci wchodzili na stronę podrzędnego warsztatu samochodowego. Nie chciałbyś wydawać pieniędzy na promocję swojej marki, a następnie, żeby potencjalni klienci wchodzili na stronę konkurencji. Jeśli działasz na rynku polskim szukaj w pierwszej kolejności domen z rozszerzeniem .pl
  3. Nazwa powinna być KRÓTKA. To nie jest warunek obligatoryjny, ale w perspektywie czasu zwiększa rozpoznawalność marki, jej zapamiętywanie oraz krótka nazwa posiada także walor czysto praktyczny… 
  4. Nawiązywać do specyfiki działalności. Istnieje oczywiście szereg nazw, które nie spełniają tego warunku DRUTEX – producent okien, OSRAM – producent żarówek, czy firma PSTRĄG – hurtownia materiałów budowlanych. Każda firma ma swoją genezę i filozofię. Apple dla niewtajemniczonych, też było nazwą bez sensu… tak mogłoby się wydawać, a dzisiaj jest synonimem wysokiej klasy elektroniki. „Synchronizacja” nazwy firmy z profilem działalności, czy z grupą docelową klientów ułatwia działania marketingowe, szczególnie w początkowym etapie procesu budowy pozycji firmy.
  5. Unikaj nazw dwu i więcej wyrazowych oraz znaków specjalnych, myślników, znaków polskich. Ma to znaczenie szczególnie przy wyszukiwaniu nazwy w internecie, wpisywaniu adresu strony, czy adresu e-mail, ale także w codziennym funkcjonowaniu, w prozaicznych sytuacjach, jak chociażby przy wystawianiu faktur.
  6. Unikaj nazw, które nie są nazwami… PRZYSTAŃ WODNA, WARSZTAT SAMOCHODOWY, PARK ROZRYWKI, AUTO SALON, TOUR PLACE. Twój potencjalny klient chcąc znaleźć Ciebie w internecie znajdzie setki innych firm, ale w żaden sposób może nie natrafić na Twoją stronę.
  7. Nazwa firmy: polska, czy angielska? Na odpowiedź na to pytanie ma wpływ wiele czynników, jak chociażby: na jakim obszarze planujesz działalność prowadzić, kim są Twoi klienci i czym się będziesz zajmował. Są branże, w których nazwy angielskie są normą i są branże, w których lepiej obcojęzycznych nazewnictw unikać, szczególnie, gdy pisownia jest inna niż wymowa, bo doświadczysz absurdalnych sytuacji.
  8. Jeśli masz do wyboru nazwę firmy z literą bliższą początku alfabetu i nazwę z dalszej części alfabetu – wybierz tę pierwszą. W katalogach, wszelkiego rodzaju spisach itp. ma to decydujące znaczenie… a lepiej być wyświetlonym pierwszym niż gdzieś daleko, pośród wielu innych na końcu…

Jeśli masz dylemat, jaką nazwę firmy wybrać dla swojej firmy zgłoś się do nas, pomożemy Ci w wyborze najbardziej optymalnego rozwiązania.